Akademia Równych Szans/Aktualności
 
 
Aktualności



Zajęcia językowo-teatralne
W zajęciach językowo-teatralnych w ramach Projektu AKADEMIA RÓWNYCH SZANS uczestniczyło 72 uczniów (dziewcząt i chłopców) ze szkół podstawowych w Chylinie, Kunach, Łuczywnie, Natalii, Władysławowie i Wyszynie.

W ciągu całego roku uczniowie ciężko pracowali, przygotowując się do swoich ról teatralnych, które miały być podsumowaniem działalności w ramach tych zajęć. Dziewczęta i chłopcy nie tylko uczyli się, ale też kształtowali przy tym swoje umiejętności aktorskie połączone z doskonaleniem nauki języka angielskiego.
Pozwoliło to na przygotowanie sztuk teatralnych zaprezentowanych podczas Przeglądu Teatrzyków Szkolnych 6 grudnia 2013 r. oraz 17 stycznia 2014 r. we Władysławowie. Występy uczniów podziwiali nie tylko dyrektorzy i nauczyciele, ale także zaproszeni goście: wójt Gminy Władysławów, rodzice, dziadkowie, rodzeństwo. Uczniowie zagrali jak prawdziwi artyści na prawdziwej scenie. Oklaski i gratulacje dumnych nauczycieli i zaproszonych gości były najlepszym dowodem na to, że przedstawienia bardzo się podobały.






Występy teatru "TAK"
21 listopada 2013 r. w Gimnazjum we Władysławowie, uczniowie klas IV, V i VI ze Szkół Podstawowych w Chylinie, Kunach, Łuczywnie, Natalii, Władysławowie i Wyszynie, biorący udział w Projekcie AKADEMIA RÓWNYCH SZANS, uczestniczyli w występach Teatru Krakowskiego "TAK".

Tytuł spektaklu na podstawie lektury "Sposób na Alcybiadesa", to SPONGY, SPOSÓB NA GLORIĘ YOUNG.

Do Władysławowa przyjechało 5 aktorów, którzy wcielili się w szereg groteskowych, barwnych postaci: Ciamcia, Beksa i Paskuda - jako uczniowie klasy IV, Gloria Young - niezwykle zwariowana i umuzykalniona nauczycielka języka angielskiego. W szkolnej przestrzeni pojawili się także - higienistka, nieustępliwy pan dyrektor, wścibska pani woźna i Szekspir - natchniony artysta z VI klasy. Akcja toczy się w języku polskim, ale duża część dialogów odgrywana była w języku angielskim.

Uczniowie - uczestnicy spektaklu podczas 'lekcji angielskiego' oprócz tego, że świetnie się bawili, tłumaczyli także teksty angielskich piosenek.
Spektakl był pełen komizmu, momentami ocierając się o formę kabaretu, co z pewnością przypadło do gustu młodym odbiorcom.

Po spektaklu wszyscy uczniowie zaproszeni zostali na warsztaty sceniczne, na które złożyły się następujące elementy:
  • Rozgrzewka dykcyjna - to co aktorzy lubią najbardziej: głos jako narzędzie pracy aktora, ćwiczenia prawidłowego oddechu, emisja głosu.
  • Elementy ruchu scenicznego - jak się zachowywać na scenie, czego nie robić, przesądy aktorów.
  • Pantomima - sposoby wyrażania emocji na scenie, tańcz jak ci zagrają.
  • Podstawowe zadania aktorskie - odgrywanie etiud aktorskich, relacje między aktorami.
Warsztaty miały charakter ćwiczeń praktycznych, a w ćwiczeniach tych wykorzystywane było słownictwo angielskie oraz piosenki anglojęzyczne.






Pływanie na basenie
W ramach zadania "Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dla uczniów" zorganizowane zostały wyjazdy na basen dla uczniów szkół biorących udział w Projekcie AKADEMIA RÓWNYCH SZANS w ciągu całego roku 2013.

Swoje umiejętności w pływaniu doskonaliło w tym czasie w sumie 60 uczniów z 6 szkół podstawowych (w Chylinie, Kunach, Łuczywnie, Natalii, Władysławowie i Wyszynie).

Zorganizowany został transport, opieka nad uczniami, zatrudnieni zostali specjaliści-instruktorzy nauki pływania.
Dzieci wyposażone również zostały w sprzęt niezbędny do nauki pływania (worki, okulary, czepki, makarony).

Pod bacznym okiem instruktorów podczas zajęć na basenie, uczniowie nie tylko rozwijali swoje umiejętności i techniki pływackie, ale również pracowali nad poprawą ogólnej wydolności i odporności organizmu. Ćwiczenia w wodzie miały więc na celu nie tylko naukę bezpiecznego korzystania z basenu, ale też poprawę koordynacji nerwowo-mięśniowej, pokazanie prawidłowej pracy rąk, kształtowanie prawidłowej postawy ciała poprzez ćwiczenia korygujące wady postawy.