Kompetencje kluczowe w szkole
.............................................................................................................................................
W świecie dynamicznych zmian, nowych odkryć, szybkiego postępu i przyrostu wiedzy, jednym z priorytetowych zadań jakie stoi przed szkolnictwem, jest wszechstronne przygotowanie młodego człowieka do całożyciowego uczenia się. Edukacja zatem ma do odegrania zasadniczą rolę polegającą na zapewnieniu nabycia przez uczniów kompetencji kluczowych koniecznych, do elastycznego dostosowywania się do ciągłych zmian.
W świecie dynamicznych zmian, nowych odkryć, szybkiego postępu i przyrostu wiedzy, jednym z priorytetowych zadań jakie stoi przed szkolnictwem, jest wszechstronne przygotowanie młodego człowieka do całożyciowego uczenia się. Edukacja zatem ma do odegrania zasadniczą rolę polegającą na zapewnieniu nabycia przez uczniów kompetencji kluczowych koniecznych, do elastycznego dostosowywania się do ciągłych zmian.
CDN Publiczna Biblioteka Pedagogiczna proponuje, w związku z tym, zestawienia bibliograficzne będące wyborem literatury na temat kształtowania kompetencji kluczowych w szkole w pięciu obszarach:
Kompetencje matematyczno-przyrodniczeKompetencje informatyczne
Porozumiewanie się w językach obcych
Nauczanie poprzez eksperymentowanie, doświadczanie i inne metody aktywizujące uczniów
Wychowanie i kształtowanie postaw (innowacyjność, kreatywność i praca zespołowa) uczniów
Publikacja: 27.03.2018r.